Wraps - en sunn variant

Diss wrapsene er kjempegode. Har laget dem flere ganger nå og jentene liker dem også veldig godt. De er lette å lage også. I dag laget jeg et par ekstra og det blir skolemat til jentene i morgen. Perfekt.

For at man skal ha en virkelig sunn variant lønner det seg å bruke grove tortillaer. DEt hadde ikke jeg denne gangen, men kaloriinnholdet på de lyse og de grove tortillaene er ikke store forskjellen. Men det er klart, mer fiber er sunnere.

Per person:
1 tortilla
Raspet rødbet
Spinat
Spirer
1/2 most avocado
1/2 finhakket vårløk
2 sp cottage cheese
1/2 - 1 sp tahini dressing eller kesam tilsatt litt sitron
Noen dråper sitronsaft
Litt grillet kylling hvis man har noe "left-over" i kjøleskapet. Det smaker veldig godt uten også.

Mos avocadoen og smør utover torillaen. Ha så over dressing og cottage cheese. Legg så på de andre ingrediensene og rull tett sammen. Del i to på skrå. Det ser fint ut. LEgg på en tallerken og kos deg med en skikkelig god og sunn wrap.


Foto: Rimmis

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Rimmis

Rimmis

52, Oslo

Da jeg var liten kalte jeg meg for Rimmerøra, og vennene mine kaller meg derfor Rimmis. Egentlig heter jeg Ingebjørg. Jeg er en matinteressert og glad person som elsker Italia, Paris, Sveits, god vin. Jeg lager mat fra alle områder i verden og prøver stadig nye ting. Favorittretter er alt fra Italia, sushi, dim sum, og ikke minst, sveitsisk ostefondue. E-post kontakt: ingebjorg.aas@gmail.com

Matbloggtoppen

Kategorier

Arkiv

hits