Wraps - en sunn variant

Diss wrapsene er kjempegode. Har laget dem flere ganger n og jentene liker dem ogs veldig godt. De er lette lage ogs. I dag laget jeg et par ekstra og det blir skolemat til jentene i morgen. Perfekt.

For at man skal ha en virkelig sunn variant lnner det seg bruke grove tortillaer. DEt hadde ikke jeg denne gangen, men kaloriinnholdet p de lyse og de grove tortillaene er ikke store forskjellen. Men det er klart, mer fiber er sunnere.

Per person:
1 tortilla
Raspet rdbet
Spinat
Spirer
1/2 most avocado
1/2 finhakket vrlk
2 sp cottage cheese
1/2 - 1 sp tahini dressing eller kesam tilsatt litt sitron
Noen drper sitronsaft
Litt grillet kylling hvis man har noe "left-over" i kjleskapet. Det smaker veldig godt uten ogs.

Mos avocadoen og smr utover torillaen. Ha s over dressing og cottage cheese. Legg s p de andre ingrediensene og rull tett sammen. Del i to p skr. Det ser fint ut. LEgg p en tallerken og kos deg med en skikkelig god og sunn wrap.


Foto: Rimmis

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Rimmis

Rimmis

52, Oslo

Da jeg var liten kalte jeg meg for Rimmerra, og vennene mine kaller meg derfor Rimmis. Egentlig heter jeg Ingebjrg. Jeg er en matinteressert og glad person som elsker Italia, Paris, Sveits, god vin. Jeg lager mat fra alle omrder i verden og prver stadig nye ting. Favorittretter er alt fra Italia, sushi, dim sum, og ikke minst, sveitsisk ostefondue. E-post kontakt: ingebjorg.aas@gmail.com

Matbloggtoppen

Kategorier

Arkiv

hits